Poster koji danas mnogi smatraju jednim od važnih feminističkih simbola, jer se njime poziva žene da izađu iz svojih kuća i postanu aktivne radnice, uz poruku kako su kadre sve raditi jednako dobro kao i muškarci, zapravo je nastao iz posve drugačijih pobuda. Od J. Howarda Millera, umjetnika koji je radio za Odbor za kooridnaciju ratne produkcije, naručila je kompanija Westinghouse seriju snažnih poruka kojima se željelo obeshrabriti bilo kakve pobune radnika/ca kojima bi se poremetio proces proizvodnje. Slike sretnih radnika/ca trebale su sve potaknuti da se osjećaju ponosnima kao dio tima koji domoljubno i s radošću vlastitim radom potpomaže ratne uspjehe koji vode konačnoj pobjedi saveznika u 2. svjetskom ratu. Za slavni poster Miler je iskoristio fotografiju radnice Geraldine Doyle, vlasništvo United Press Internationala.
Tek je kasnije žena dobile ime "Rosie the Riveter" prema rodoljubnoj pjesmi Redda Evansa i Johna Jacoba Loeba koju je prvi otpjevao Kay Kyser.
Dok druge djevojke odlaze u bar,
Pijuckaju martini i žvaču kavijar,
Tu je djevojka koja ih posramljuje,
Rosie – njezino ime je.
Čitav dan, padala kiša ili sjalo sunce,
Ona vrijedno radi dosežući vrhunce.
Stvara povijest, radi za Pobjedu,
Rosie Riveter ulijeva nam nadu. (slobodan prepjev)
Kulturologinje Kimble i Olson, analizirajući Millerove postere, pokazale su kako je on zapravo vrlo rijetko koristio ženske likove, a kad bi to i činio, uglavnom je naglašavao konvencionalne oznake ženstvenosti u atmosferi doma – "prave" žene koja nasmiješene ispraćaju supruge dok oni odlaze na posao.
Zahvaljujući mitskoj predaji, danas se ovaj poster prepoznaje kao predstava poruke kojom se osnažuje žene. Koristi se u različitim kontekstima, a nerijetko i zloupotrebljava, pa se tako pojavio i kao dio reklamne kampanje za deterdžente i tako poput bumeranga vratio žene u sferu kućanstva u kojem su one odgovorne za (ne)čistoću doma.
Pred nama je sada novi "prepjev" slavnog postera kojim se poziva muškarce da otklone sav strah i predrasude te prihvate ulogu očeva. Dobra poruka, u svakom slučaju.
I mi vjerujemo – da, oni to svakako i bez zadrške mogu!