U Vukovaru je započela provedba projekta Interaktivno i nenasilno do rodne ravnopravnosti koji se provodi zahvaljujući financijskoj potpori Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Kroz dvadeset radionica u osnovnoj školi Siniša Glavašević i dvije srednje škole nastavit će se provjera kurikuluma modula o rodnoj ravnopravnosti i nenasilnoj komunikaciji. Ljubica Matijević Vrsaljko i Milana Romić radile su s učenicama i učenicima petih, šestih, sedmih i osmih razreda. U veseloj atmosferi govorilo se o stereotipima koji prevladavaju u našem društvu o ženskim i muškim ulogama i propitivalo jesu li oni točni i nužno istiniti. Zadovoljstvo učenica/ka radom manifestiralo se u njihovoj želji da produže sat i evaluacijama koje su na kraju rada popunili/e. Evo nekih odgovora na pitanje što im se najviše svidjelo - što su predavačice nas pitale za mišljenje; razgovor o našim igračkama; što smo svi korektni, pravi prijatelji, volimo pomagati drugima, znamo održati obećanje; razgovor o djevojkama na slikama; da ljude ne gledam po izgledu nego kakva je osoba; kako se ne može ocijeniti ljude prema izgledu; to što smo mogli reći svoje mišljenje; sve; kako je predavačica objašnjavala teme i kako smo se mi nalazili u tim pričama i vrlo rado i kreativno sudjelovali u raspravama; teme i predavačica su jako interesantni i jako mi se sviđaju; sve teme o kojima pričamo; procjenjivanje osobe prema izgledu. A zatim pojašnjenje što su novo naučili/e:Da - da prema svima trebamo biti ravnopravni; Da - ljude ne treba ocjenjivati kako se oblače, svi se trebamo družiti i biti prijatelji; Da - naučio sam da se ne treba bojati izraziti svoje mišljenje ili osjećaje; Da - da ljude ne gledam po izgledu nego kakva je osoba; Da - naučila sam da trebamo biti iskreni, reći uvek onako kako i mislimo, ne dozvoliti nikome da upravlja našim životom i sami odabrati svoju ulogu; Da - da nije važno jesi li muško ili žensko i da treba biti opušten i reći svoje mišljenje; Da - kako roditelji ne moraju utjecati o tome koju školu želim upisati i sve moje želje u budućnosti; Da - ne treba osuđivati osobe prema izgledu: DA - da smo svi isti.
Hoće li ikada ove teme i metodika rada biti uključeni u redovito nastavu, pitamo se. Puno toga bi u Hrvatskoj tada bilo drugačije.