U srijedu, 26. rujna 2013., održan je okrugli stol Obrazovanjem do ravnopravnosti, kao završna aktivnost projekta Izlazak iz mraka - prevencija i podrška žrtvama nasilja. Nakon kratkog predstavljanja aktivnosti projekta, težište je stavljeno na razgovor o nužnosti uvođenja modula o rodnoj ravnopravnosti u građanski odgoj u hrvatske škole. B.a.B.e. su predstavile modul s precizno razrađenim nastavnim jedinicama za nastavu od 5. razreda osnovne do 4. srednje škole. Uvodničarke/i su bile/bio: Sabina Glasovac iz Uprave za odgoj i obrazovanje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta; Helena Štimac Radin, ravnateljica Ureda za ravnopravnost spolova Vlade RH; Vinko Filipović, Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje; Vedrana Spaijć - Vrkaš, redovna profesorica Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu; Senka Sekulić-Rebić i Sanja Sarnavka, B.a.B.e.
Temeljni cilje modula jest propitivanje predrasuda i stereotipa koji prečesto na našim prostorima vode ka diskriminaciji i nasilju prema drugačijima, različitima u odnosu na većinu, te upoznavanje s međunarodnim konvencijama i regulativom koja uspostavlja standarde zaštite ljudskih prava i zabranu diskriminacije na osnovi spola. Od razgovora o bojama koje se veže uz određeni spol - ružičasta za djevojčice, plava za dječake, izbora igračaka, analize likova iz bajki, kreće se postupno prema analizi utjecaja obitelji, sredine i popularne kulture na naše razumijevanje sebe kao pripadnica/ka određenog spola. "Putovanjem" u prošlost, a zatim u različite zemlje svijeta danas, pokazuje se kako se mijenjao propisani izgled muškaraca i žena, pa se, recimo, početkom 20.st. dječake oblačilo u ružičasto jer je ta boja bliža crvenoj koja simbolizira snagu i akciju itd. Prešućivanje snažnih i hrabrih žena u povijesti, borba za pravo glasa, put do donošenja Konvencije o sprječavanju svih oblika diskriminacije žena dio je sadržaja u srednjoj školi. Sadržaje je pritom nužno prezentirati u neprekidnoj interakciji učenika/ca i nastavnika/ca, bez nametanja ikakvih ideološki obojanih stavova. Jedino što se ne smije dovoditi u pitanje jest zabrana svakog omalovažavanja, vrijeđanja dostojanstva ili nasilje nad osobama zato što izgledaju drugačije ili se ponašaju s otklonom u odnosu na naša očekivanja. Ma koliko ne bile u suglasju s našim sustavom vrijednosti, ma koliko ih ne razumjeli/e i ne osjećali/e prema njima bilo kakvu empatiju, nikada nemamo pravo kršiti njihova ljudska prava.
Rasprava nije dovela ni do kakvih konkretnih zaključaka, jer su predstavnici/e udruga Grozd, U ime obitelji itd. organizirano i orkestrirano postavljali niz primjedaba i pitanja koja nisu zapravo imala nikakve veze s temom okruglog stola. Dok je modul usmjeren na promociju koncepta rodne ravnopravnosti, odnosno poučava i ukazuje na nužnost da se nijednu osobu ne smije diskriminirati i kršiti joj se ljudska prava zbog toga što se ne uklapa u ono što sredina naziva "normalnim", pa čak i "prirodnim" za određeni spol, predstavnice/i navedenih organizacija napadali su rodnu ideologiju koju nisu znali/e ni definirati.
U pokušaju pristojne razmjene ideje, jedna je sudionica napala prof.dr.sc. Vedranu Spaijć - Vrkaš, zahtijevajući da joj dugogodišnja profesorica definira što je odgoj i istovremeno vičući kako ona to ne zna pa joj ni ne može odgovoriti. Zanimljivo je kako danas neke od udruga tvrde da je okrugli stol organiziran u tajnosti, da smo mi bile agresivne i da smo zahtijevale da nam se upišu na listu kako bismo dobile velike novce!!! Organizirati okrugli stol u tajnosti u Novinarskom domu, uz poziv upućen SVIM osnovnim i srednjim školama te svim neprofitnim i profitnim medijima, bilo bi zaista umijeće. Potpisivanje na liste događa se na svim skupovima jer organizatori/ce žele znati tko je sve bio zainteresiran za temu i s kim se u budućnosti može surađivati. No, ne treba trošiti puno riječi na malu ali glasno agresivnu skupinu koja za sebe tvrdi da predstavlja većinu. Oni i one sami/e sebe uvijek nepogrešivo legitimiraju na isti način. Iako tvrde da govore u ime katoličke većine u Hrvatskoj, pokazuju nevjerojatnu količinu nekršćanske netolerantnosti. Jedan nazočni ravnatelj rekao nam je kako je u školi od 600 učenika/ca, samo 5 roditelja tražilo da im dijete ne pohađa zdravstveni odgoj.
Ozbiljna rasprava, u kojoj će se čuti stručno mišljenje o sadržaju i metodici koju nudi modul, morat će biti uistinu održana bez najava u nekim manje javnim prostorima.