babe@babe.hr
+385 1 4663 666

15. prosinca 2010.

Javni mediji i javnost

Na Dan ljudskih prava, 10. prosinca 2010., Kuća ljudskih prava organizirala je u suradnji s Centrom za ljudska prava i Multimedijalnim Institutom razgovor o odnosu javnih medija i javnosti.

"Javni servis je stvoren za javnost, javno je financiran i javnost ga nadzire. On nije niti komercijalan niti državni, slobodan je od političkog upletanja i od pritisaka komercijalnih sila. Javni servis informira, obrazuje, ali i zabavlja slušatelje i gledatelje. Tek uz osiguran pluralizam, programsku raznolikost, uredničku neovisnost, primjereno financiranje, odgovornost i transparentnost, javni servis može služiti kao temelj demokracije."

Polazeći od ove UNESCO-ve definicije javnog medijskog servisa,  razgovor je započet postavljanjem pitanja što javnost jest i kako je moguće ovaj pojam  tumačiti da bi se znalo koja je zadaća javnih medija.
U uvodnim izlaganjima docentice antropologinje Sanje Puljar D'Alessio, predavačice i znanstvenice Tene Perišin i Siniše Pavića, osviještenog dijela javnosti koji posreduje svoje opservacije o hrvatskom javnom medijskom servisu čitateljima Novog lista,  otvoren je niz pitanja i pokazana slojevitost problema o kojima se raspravlja (tko čini javnost i kako se ona može opisati, koji indikatori mogu pokazati da javni medijski servis proizvodi i emitira program o svima i za sve, postoji li uopće mogućnost da se taj idealni zamišljaj javnog servisa oživotvori i sl.), a posebna je pozornost usmjerena na hrvatsku javnu televiziju i  ocjenu njezina zadovoljavanja temeljnih pretpostavki javnog medijskog servisa.

Kritičkim glasovima ocjene stanja na HTV-u  pridružila se i publika u dvorani, ali je moderatorica razgovora Sanja Sarnavka upozorila kako se uglavnom svi zaustavljaju na ocjeni večernjeg informativnog programa HTV-a, zaboravljajući sve druge jednako važne segmente HRT-ove produkcije. Ipak, jedinstvena je ocjena kako posljednjih godina program i čitava situacija na HRT-u bude zabrinutost i zahtijevaju reakciju koja izostaje kako od djelatnika/ca na HTV-u, tako i od strane političkih elita i gledateljstva. Kao što ne postoji nikakva zajednička vizija ljudi koji rade na HTV-u, već se uočava niz skupina koje dijele posve različite ideologijske i profesionalne sustave vrijednosti, tako je i javnost razjedinjena i nesuglasna u tome kakav bi javni televizijski servis trebao biti.

Zaključeno je kako treba češće organizirati ovakve razgovore jer svima pomažu da se barem djelomično razjasne neke dileme, a svi su se isto tako složili kako treba stalno upozoravati na propuste HRT-a  i zahtijevati veću odgovornost.

Članice Grupe za slobodne i odgovorne medije (SOM) pozvale su prisutne da se aktivno uključe u kandidiranje osoba u Programsko vijeće i Nadzorni odbor HRT-a.

Tekst je preuzet s internetske stranice Kuće ljudskih prava.

Posljednje

4. travnja 2024.
Tematska sustavna podrška - usklađivanje privatnog i poslovnog života

03. travnja 2024. pet je udruga potpisalo sporazume s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva za uključivanje u Tematske sustavne podrške za pet tematskih područja koja će biti značajna za razvoj hrvatskog društva u narednom periodu od četiri godine. Novi projekt udruge B.a.B.e. u okviru Tematske sustavne podrške odnosi se na usklađivanje privatnog i poslovnog života […]

Više
8. ožujka 2024.
Međunarodni dan žena

Međunarodni dan žena slavi postignuća i doprinos žena ekonomskom, socijalnom, kulturnom i političkom životu te služi kao podsjetnik na sva ona još uvijek zatomljena i osporavana ljudska prava.

Više
7. ožujka 2024.
Pokrenuta je nacionalna kampanja podizanja svijesti o online nasilju prema ženama u sklopu projekta SURF AND SOUND 2.0

Udruga B.a.B.e. i Agencija za elektroničke medije pokrenuli su nacionalnu kampanju podizanja svijesti o online nasilju prema ženama u sklopu projekta SURF AND SOUND 2.0.

Više
5. ožujka 2024.
Najava kampanje podizanja svijesti o online nasilju nad ženama u sklopu projekta SURF AND SOUND 2.0

U srijedu 6. ožujka 2024. održat će se skup koji će označiti početak nacionalne kampanje provođene u sklopu projekta SURF&SOUND 2.0, usmjerenog suzbijanju i prevenciji online nasilja nad ženama.

Više
VIJESTI
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram